5 korzyści z działania w Power Teamie
|
Według statystyk BNI w mocnych grupach czyli tam, gdzie Członkowie zarabiają najwięcej i zbudowane są efektywne Power Teamy, zlecenia z nich pochodzące to 67% wszystkich zleceń, które otrzymują Członkowie. Sprawdź, jakie korzyści możesz zyskać dla swojej firmy dzięki zbudowaniu mocnego Power Teamu.
Z tego artykułu dowiesz się:
- czym różni się Power Team od Strefy Kontaktów,
- jakie są korzyści z działania w Power Teamie,
- co zrobić, by zwiększyć ilość rekomendacji z Power Teamu.
Strefa kontaktów czy Power Team?
Jednym ze sposobów na zwiększenie rekomendacji dla swojej firmy, jest edukowanie swojej sieci kontaktów: wyjaśnianie czym się zajmujemy, jakich klientów i zleceń szukamy. Innym prostym sposobem jest zbudowanie silnej relacji z przedsiębiorcami, którzy działają w podobnej branży do naszej i obsługują ten sam typ klientów. Mogą być to zarówno przedsiębiorcy z naszej strefy kontaktów lub Power Teamu.
Różnica między Power Teamem a strefą kontaktów jest niewielka. Strefa kontaktów to wszystkie firmy reprezentujące rożne branże, z którymi możesz współpracować. To przedsiębiorcy, którzy mogą przekazywać Ci rekomendacje i tym sposobem wpłynąć na rozwój Twojego biznesu. Power Team to zespół firm składający się z firm, które współdziałają obsługując ten sam typ klientów, nie konkurując ze sobą, a uzupełniając swoją ofertę.
5 korzyści z działania w Power Teamie
- Bardzo łatwo nam kogoś polecić – znamy branżę
Obsługując klienta i rozmawiając z nim dokładnie wiemy, jakie potrzeby ma i kto może mu pomóc. Jednocześnie pracujemy w Power Teamie z przedsiębiorcami, których dobrze znamy, wiemy, że są rzetelnymi osobami, jakie mają możliwości i że wspólnie możecie obsłużyć kompleksowo klienta pod wieloma względami.
- W mniejszej grupie łatwiej o głębsze relacje
Działając w Power Teamie, przedsiębiorcy nie tylko lepiej znają branżę, jej wyzwania oraz typ klientów, których ta branża obsługuje. Pracując mocniej z kilkoma lub kilkunastoma firmami w Power Teamie i skupiając na nich swoją uwagę, nawiązujesz mocniejsze relacje, poznajesz ich bardziej. Im mocniejsze nawiązujemy relacje, tym chętniej się polecamy i tym więcej zleceń realizujemy.
- Aktywnie pozyskujesz kolejne rekomendacje
Pracując dla określonego klienta wiesz także, jakie ma potrzeby, problemy oraz wyzwania stojące na drodze do rozwoju firmy. Dzięki działaniu w Power Teamie, możesz pomóc swojemu klientowi i polecić mu inne usługi, które będą odpowiedzią na jego aktualne potrzeby. Na przykład jako uzupełnienie swojej oferty, wtedy możesz polecić klientowi innego członka z Power Teamu, który wykona dla niego taką usługę.
- Kompleksowa obsługa potrzeb klienta
Dzięki temu, że działasz w Power Teamie, klient nie musi szukać samodzielnie dodatkowych podwykonawców, ma pewność, że współpracuje ze sprawdzonymi podwykonawcami, ponieważ polecasz ich Ty, a to najlepsza rekomendacja. Jest to więc dla klienta oszczędność czasu.
- 67% zleceń pochodzi z Power Teamu
według statystyk BNI w mocnych grupach czyli tam, gdzie członkowie zarabiaja najwiecej i zbudowane są efektywne power teamy zlecenia z nich pochodzące to 67% wszystkich zleceń które dostają członkowie. Obsługujemy bowiem ten sam typ klienta mamy więc znacznie większe prawdopodobieństwo, że trafimy na osobę, której możemy zarekomendować naszych partnerów
Co zrobić, by Power Team przynosił Ci jak najwięcej korzyści oraz jak zwiększyć ilość rekomendacji w Power Teamie
- Organizuj regularne spotkania Power Teamu (najlepiej sprawdzają się cotygodniowe).
- Spotkania Power Teamu powinny odbywać się poza regularnymi wydarzeniami networkingowymi i powinny być mniejszymi, bardziej spokojnymi spotkaniami z Twoim Power Teamem.
- Umawiaj się na spotkania 1 na 1 z członkami Power Teamu.
- Umawiaj wspólne spotkania biznesowe z klientem i członkiem Power Teamu, bo Twój klient poznał go.
- Możecie też wspólnie uczestniczyć w targach i eventach dotyczących Waszej branży.
Typowe błędy, które są popełniane w Power Teamach:
1. Mylenie ich ze strefą kontaktów
Strefy Kontaktowe to szeroka lista zawodów, które mogą z Tobą dobrze współpracować, podczas gdy twój Power Team to tylko firmy, z którymi aktywnie pracujesz.
2. Nie poświęcanie im czasu
Samo utworzenie Power Teamu nie stworzy dla ciebie rekomendacji. Podobnie jak w przypadku każdego innego związku, musisz zdobyć zaufanie, poznać potrzeby i potrzeby innych członków zespołu i ustalić najlepsze sposoby, aby pomóc wszystkim w grupie w osiągnięciu ich celów biznesowych.
3. Nieumiejętność zbudowania właściwego zespołu
Jeśli masz kogoś w swoim Power Teamie, który nie przekazuje ci rekomendacji, nie powinni być w twoim Power Teamie. Chociaż możesz nie być w stanie uniknąć ich w swojej grupie networkingowej, jesteś w stanie współpracować z kimś spoza grupy. Nie ma nic złego w posiadaniu wielu sieci kontaktów.
Podsumowanie
Power Team, to grupa firm oferujących różne produkty lub usługi, obsługujących ten sam typ klientów. Aby zbudować swój Power Team, poświęć trochę czasu i zaplanuj idealną strefę kontaktów, czyli profesje, z którymi mógłbyś pracować dla swoich klientów. Pamiętaj, by budować trwałe relacje ze wszystkimi członkami Power Teamu, na przykład poprzez odbywanie z nimi spotkań 1 na 1. Dzięki temu lepiej poznacie swoje firmy i potrzeby, co wpłynie na jakość przekazywanych wzajemnie rekomendacji.