Agnieszka Filip – biznes przez rekomendacje we Wrocławiu

 | 

BNI Polska

Trzy lata obecności w BNI Polska dały jej odpowiedź na pytanie „czy warto?”. Wymienia wiele korzyści, w tym także tych niefinansowych. Jako przedsiębiorczyni z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem wie, jak ważne jest budowanie odpowiedniej sieci kontaktów i tworzenie biznesu przez rekomendacje. Innych Członków BNI zachęca do większej aktywności i zaangażowanie się na 100%. Poznajcie Agnieszkę Filip, założycielkę wielojęzycznej agencji copywriterskiej e-multicontent. Z poniższego artykułu dowiecie się, że naprawdę warto!

 

Jak to się zaczęło

Pierwsze kroki w biznesie zaczęła stawiać w roku 2012. Wtedy też, w wieku 26 lat, postanowiła stworzyć od podstaw własną agencję Public Relations LET PR. W tamtym okresie głównym polem działalności jej firmy było media relations, a odbiorcami usług przede wszystkim firmy z sektora budowlanego i instalacyjnego. Z czasem zaczęła podejmować się również realizacji projektów z zakresu content marketingu dla coraz prężniej rozwijających się podmiotów z branży e-commerce, co zaowocowało stworzeniem nowej marki własnej, czyli e-multicontent. Pod nazwą tą kryje się wielojęzyczna agencja copywriterska, specjalizująca się w wysokiej jakości treściach dla firm, sprzedających swoje produkty i usługi w Internecie. Dla swoich klientów przygotowuje między innymi opisy produktów i kategorii, prowadzi firmowe blogi, pisze artykuły eksperckie i teksty sponsorowane, a także treści na strony www. A ponieważ w świecie e-commerce nie obowiązują żadne limity przestrzenne, to od początku istnienia marki jej celem było wsparcie firm działających nie tylko na rynku polskim, ale również poza granicami naszego kraju. Obecnie jej firma przygotowuje treści w 30 różnych językach, a cały zespół liczy ponad 40 wielojęzycznych copywriterów, głównie native speakerów z dużym doświadczeniem w zakresie marketingu. Dzięki takiemu doborowi współpracowników są w stanie oferować swoim klientom treści, które nie tylko są unikalne, interesujące i bezbłędne, ale również są napisane językiem korzyści i w pełni dostosowane do wymogów rynku docelowego. Czy taka strategia się sprawdza? Jak najbardziej, ponieważ z jej usług coraz częściej korzystają firmy o zasięgu globalnym, z takimi markami jak Orsay czy Artgeist na czele. Roczne obroty e-multicontent w roku 2021 osiągnęły poziom ponad 1,5 miliona złotych, a w 2022 szacowany wzrost wyniesie co najmniej 40%.

Znajdź aktywną Grupę BNI w Twoim mieście i rozwijaj biznes przez rekomendacje

 

Biznes przez rekomendacje we Wrocławiu

Jej przygoda z BNI rozpoczęła się na początku lipca 2019 roku, tuż przed kick-offem, czyli oficjalnym startem wrocławskiej Grupy BNI Sokrates. Była więc jednym z pierwszych Członków i miała okazję obserwować jej rozwój od samego początku. Z natury jest osobą ambitną i jeśli się w coś angażuje to robi to na 100%, więc nic chciała ograniczać się do obserwacji, ale działać aktywnie, dzieląc się swoją wiedzą i kompetencjami. Jej osobiste podejście jest zbieżne z główną zasadą BNI, czyli Givers Gain (dający dostaje), więc przyjęcie bardziej odpowiedzialnej roli w Grupie wydawało się logicznym i naturalnym ruchem. Najpierw została więc Koordynatorką ds. Marketingu, a przez jeden rok – w III i IV kadencji Zarządu – podjęła się funkcji Wiceprezesa. Obecnie nie jest już członkinią Zarządu, ale została wybrana na ambasadorkę jednej z wrocławskich grup BNI, co również wymaga od niej sporej aktywności, a jednocześnie przyczynia się do zwiększenia jej rozpoznawalności w Regionie BNI Wrocław. Okres, w którym sprawowała funkcję Wiceprezesa w Zarządzie, chciała wykorzystać w maksymalnym stopniu, działając na rzecz grupy najlepiej, jak tylko potrafi. Głównym celem biznesowym było bowiem zdobycie zaufania i wiarygodności w oczach innych Członków Grupy, tak aby w konsekwencji stać się dla nich wartościowym partnerem. Godnym zarówno współpracy, jak i otrzymywania rekomendacji zewnętrznych do firm spoza organizacji BNI. Wśród jej osobistych celów znalazł się przede wszystkim rozwój kompetencji komunikacyjnych i menedżerskich, w tym efektywnego zarządzania zespołem oraz rozwiązywania konfliktów.

Jak zmienił się mój biznes od czasu przystąpienia do BNI? Największą wartością i najkorzystniejszą zmianą jest fakt pozyskania nowych partnerów biznesowych, z którymi współpracujemy przy nowych projektach, często długofalowych. Dzięki obecności w BNI zrealizowaliśmy też nasze cele finansowe, a to z kolei pozwala nam rozwijać biznes i jeszcze wyżej stawiać sobie poprzeczkę.”

Czy warto pełnić funkcje w Zarządzie Grupy BNI?

Działanie w Zarządzie było dla niej dużą szkołą biznesowego życia, ponieważ wymagało wielkiego zaangażowania, ale też elastyczności, umiejętności działania pod presją czasu, wielozadaniowości i koordynacji działań wielu ludzi. Zarówno codzienna praca w ramach Grupy, jak i uczestnictwo w szkoleniach, dedykowanych Zarządom, zdecydowanie wzmocniły jej kompetencje menedżerskie. Utwierdziły ją również w przekonaniu, że precyzyjna, ale jednocześnie prosta komunikacja do kilkudziesięciu przedsiębiorców zrzeszonych w Grupie, to najsolidniejsza podstawa efektywnego działania. Z pełną odpowiedzialnością przyznaje, że dzięki niektórym, podstawowym obowiązkom Wiceprezesa mogła przekraczać swoją strefę komfortu i zwiększać własną pewność siebie, między innymi w zakresie wystąpień publicznych. Mowa tutaj o prowadzeniu cotygodniowych spotkań grupy, które z trudnego doświadczenia stało się dla niej wielkim przywilejem i źródłem dużej satysfakcji. Dzięki działalności w Zarządzie jej rozpoznawalność zdecydowanie się zwiększyła i przełożyła na liczbę rekomendacji. Dużą wartością jest dla niej jednak nie tylko wzniesienie swojego biznesu na wyższy poziom, ale także pomoc innym przedsiębiorcom. A co radzi przedsiębiorcy, który rozpoczyna przygodę Zarządzie Grupy? Patrząc przez pryzmat własnych doświadczeń, doradza, aby skoncentrowała się na 1-2 najbliższych jej obszarach i procesach, udoskonalając je w taki sposób, aby za jej i kolejnych kadencji zaproponowany system mógł stać się standardem działania. Druga kwestia to delegacja zadań i zaangażowania każdego Członka Grupy w wybrany, nawet niewielki proces, aby czuł się za niego odpowiedzialny. Przyjęcie takiej funkcji było dla niej naturalną konsekwencją wcześniejszych działań. Uznała, że będąc ambasadorem innej grupy z regionu zwiększa szansę na przekazanie  rekomendacji dla pozostałych Członków z Regionu Wrocławskiego. Ponadto odkryła, że kojarzenie między sobą przedsiębiorców i ich potrzeb biznesowych sprawia jej ogromną frajdę i satysfakcję. Połączyła więc przyjemne z pożytecznym.

„Rozwój organizacji BNI postrzegam przez pryzmat mojego ponad 3-letniego członkostwa i tego, w jaki sposób organizacja dostosowała się do sytuacji pandemicznej w 2020 roku. Dynamiczna reakcja i organizacja spotkań grup BNI w formule online pokazała, że BNI potrafi elastycznie dostosować się do zmian. Spotkania online umożliwiły mi odwiedziny grup z innych miast Polski, ale też zagranicznych, co pomaga nam realizować strategię ekspansji na rynki europejskie.”

Przeczytaj także, jak rozwijać biznes przez rekomendacje w trudnych warunkach

 

5 powodów, dla których warto rozwijać biznes przez rekomendacje

Obecność w tak rozbudowanej i prężnie działającej organizacji, jak BNI jest dla niej ważnym elementem strategii działania firmy, a także jednym z kanałów dotarcia do klientów poprzez rekomendacje zewnętrzne. Niemniej istotne jest dla niej partnerstwo biznesowe. Jako e-multicontent w BNI szuka firm, reprezentujących komplementarne dla jej usług branże, np. agencje SEO, digital marketingu, software house czy agencje wprowadzające klientów na rynki zagraniczne. Takich partnerów chcą pozyskiwać zarówno na rynku polskim, jak i globalnym.
Agnieszka wskazuje 5 powodów, dla których warto przystąpić do BNI Polska:

1. Rozwój osobisty – dzięki BNI ma możliwość uczenia się od innych przedsiębiorców, korzystania z ich doświadczeń i wzajemnej inspiracji;
2. Ludzie i otwartość na nich – w ciągu prawie 3 lat poznała wielu niesamowitych ludzi i wciąż poznaję nowych, równie inspirujących przedsiębiorców. Miała kilkaset spotkań 1-2-1. BNI nauczył ją również słuchania i otwartości na potrzeby innych, także spoza organizacji.
3. Partnerzy biznesowi – w BNI jest głównie dla partnerów biznesowych (agencji SEO, marketingowych, software house’ów) i aż 85% jej przychodów z BNI to właśnie biznes pochodzący od takich partnerów. W ramach synergii docierają do nowych klientów, ponieważ jej usługi są wobec siebie komplementarne.
4. Dostęp do rynków zagranicznych – pandemia ułatwia podróżowanie online po grupach BNI na całym świecie. Jeśli w strategii rozwoju, jest dotarcie do partnerów biznesowych i klientów zagranicznych, to jeszcze nigdy nie było to tak proste, jak obecnie.
5. Finanse – w 2020 roku 10% obrotów jej firmy stanowiły przychody z rekomendacji BNI, a w 2021 roku było to już 25%. Jakiego wyniku spodziewają się w 2022 roku? Agnieszka szacuje, że rekomendacje z BNI będą stanowiły nawet 40% obrotów jej firmy.

„Kolejnym ważnym aspektem była dla mnie również możliwość wyjścia poza ramy grupy, której jestem członkiem. Uważam, że dzięki szerokiej współpracy między członkami poszczególnych grup wrocławskich zwiększamy szanse biznesowe i pomnażamy wartość przysłowiowego “krzesła”, czyli ile średnio dany członek może zarobić z rekomendacji.”