Jacek Olizarowcz – rekomendacje w branży budowlanej

 | 

BNI Polska

Znalezienie się w zamkniętej grupie profesjonalistów z określonej branży nie jest gwarancją pozyskania wartościowego partnera biznesowego. Nigdy nie możemy mieć pewności, że natychmiast nawiążemy relację z osobą, która zarekomenduje nasze usługi nowym klientom. Kluczem tutaj jest nastawienie się na proces, a nie szybki efekt. Partnerstwa biznesowego nie można zbudować podczas jednego spotkania, ponieważ praca ta przypomina maraton, a nie sprint. Z podobnego założenia wyszedł Jacek Olizarowicz, bohater poniższego artykułu. Kiedy przystąpił do BNI Polska powiedział sobie, że będzie w tej organizacji co najmniej trzy lata, ponieważ w ciągu 12 miesięcy nie jest się w stanie zbudować silnych relacji z innymi przedsiębiorcami. Ważne jest zdobycie zaufania, które z czasem będzie procentować na otrzymywane rekomendacje biznesowe.

 

BNI Polska wspiera przedsiębiorców z Białegostoku

Każde spotkanie BNI to szansa na poznanie ciekawych przedsiębiorców z interesujących obszarów i potencjał na pozyskanie wielu rekomendacji biznesowych. Ideą BNI jest to, aby łączyć przedsiębiorców różnych, co ważne niekonkurujących ze sobą branż, pomagając im realizować cele biznesowe. Dzięki rozwojowi organizacji w poszczególnych regionach Polski, biznesy przedsiębiorców rosną, a oni sami nabierają nowych kompetencji, które przekładają na lepsze zarządzanie swoimi firmami. Region BNI Białystok jest przykładem na dynamiczny rozwój. Obecnie działa w nim ponad 170 przedsiębiorców budujących swoje firmy przez rekomendacje. Tylko w ostatnich 12 miesiącach przekazali sobie 12 600 rekomendacji biznesowych, które przyczyniły się wygenerowania kwoty 78,5 mln PLN ich dodatkowego biznesu. Jest to ogromna wartość, którą ciężko byłoby osiągnąć bez powiększenia zespołu BNI i ciągłego podnoszenia ich kwalifikacji. Jednym z przedstawicieli szybko rozwijającego się biznesu w Białymstoku jest Jacek Olizarowicz prowadzący firmę Olizarowicz Architekci. Ale jak to się właściwie zaczęło?

 

Jak poprawić rozpoznawalność firmy w regionie?

Firma Olizarowicz Architekci zajmuje się projektowaniem architektury kubaturowej oraz architektury wnętrz. Jacek swój biznes prowadzi razem z żoną. Świetnie podzielili swoje obowiązki, on odpowiada za kubaturę, a żona za wnętrza. Cała firma zatrudnia obecnie 4-osobowy zespół kreatywnych projektantów. Działają w trudnej branży budowlanej. Obecnie ok 70% ich zleceń pochodzi od klientów indywidualnych. Obsługują również podmioty komercyjne, w tym małych i średnich deweloperów, a także instytucje państwowe i samorządowe. W regionie białostockim są kojarzeni z projektowaniem nowoczesnej i energooszczędnej architektury. Pomysł na dołączenie do BNI pojawił się w celu zwiększenia rozpoznawalności firmy na rynku oraz rozwinięcia własnych kompetencji miękkich. Firma Jacka od początku w 95% bazuje na rekomendacjach. Dzięki temu, klienci którzy do nich trafiają wiedzą czego się spodziewać. A chodzi tu przede wszystkim o wysoką jakość dostarczanych usług.

Przeczytaj także, jak osiągnąć sukces w branży badań rynkowych, dzięki rekomendacjom

 

Dlaczego BNI Polska i biznes przez rekomendacje?

Jacek twierdzi, że obecność w organizacji biznesowej zrzeszającej rzetelnych właścicieli firm jest najlepszym rozwiązaniem na tzw. „samotność przedsiębiorcy”. Kiedy jest prosperity, trudno docenić wartość BNI. Natomiast w trudnych czasach, okazuje się, że jesteśmy otoczeni gronem doświadczonych przedsiębiorców, którzy są gotowi okazać nam wsparcie. Jednak sama obecność w organizacji nie wystarczy. Wszystko zależy od naszej postawy, czy zbudowaliśmy relację z tymi ludźmi i czy będziemy chcieli skorzystać z tych zasobów jakie oferuje nam BNI. Jacek ciągle poszerza swoje kompetencje. Regularnie pozyskuje wiedzę biznesową z wielu źródeł. Jednym z nich jest platforma BNI University, ale dużo daje aktywność w Grupie BNI i pełnienie w niej poszczególnych funkcji. Doświadczenie z pełnionej funkcji stara się przekładać na własny biznes przez rekomendacje. Przykładowo przez ostatni rok był koordynatorem ds. członkostwa, czyli był odpowiedzialny za weryfikację kandydatów do przystąpienia do BNI. Rozmowy aplikacyjne wiele go nauczyły, a zdobyte doświadczenie wykorzystuje przeprowadzając rekrutację we własnej firmie.

Zobacz, jakie szkolenia oferuje BNI Polska

 

„Wstępując do BNI powiedziałem sobie, że będę w tej organizacji co najmniej 3 lata, bo po 12 miesiącach nie będę w stanie zbudować relacji z innymi na tyle, by dostawać dobre rekomendacje i im dłużej jestem w organizacji, tym lepsze rekomendacje otrzymuję. Szczerze mówiąc obecnie nie widzę alternatywy dla BNI, a więc czegoś, czym mógłbym BNI zastąpić”.

 

Klucz do sukcesu

Obecność w BNI Polska Jacek traktuje jako istotną i nieodłączną część biznesu. Z wartości BNI najbardziej ceni budowanie relacji. Od samego początku zauważył, że efekty jego działań są widoczne dopiero po pewnym czasie. W jego branży ludzie powierzają mu coś, co jest dla nich bardzo istotne i wiąże się z realizacją marzeń. Dlatego też niezwykle ważne jest zbudowanie odpowiedniego poziomu zaufania. Na skutek tego buduje relacje z każdym klientem. Nie inaczej jest kiedy spotyka się w gronie przedsiębiorców, którzy zanim zarekomendują jego usługi, muszą mu zaufać. Ale jeśli uda się zdobyć zaufanie innych, to można dokonywać rzeczy niemal niemożliwych. Na jednym z „Dni otwartych BNI” wykorzystał okazję, że na spotkaniu było ok. 70 przedsiębiorców. Poprosił o kontakt do znanej osoby ze świata showbiznesu, okazało się, że na sali były dwie osoby, które pomogły mu znaleźć ten kontakt. Było to niespodziewane, ale stało się momentem, od którego uwierzył w moc kontaktów BNI. W najbliższym czasie chce poprawić zyskowność. W tym celu planuje regularnie spotykać się z zaprzyjaźnionymi przedsiębiorcami. Trudny okres w branży budowlanej chce wykorzystać jako szansę do rozwoju firmy po kryzysie.

„Jeżeli chcesz wyjść ze strefy komfortu, poszerzyć bazę swoich zasobów i przede wszystkim nie pozostać samotnym przedsiębiorcą na trudne czasy, to postaw na swoją aktywność. Twoje zaangażowanie w budowanie relacji biznesowych z czasem przyniesie efekty!”