Wydaje się, że niektórzy ludzie biznesu mają zawsze szczęście. Zdaje się, że właściwi ludzie stają na drodze tych szczęśliwców, gotowi, by przedstawić ich innym osobom, którzy dadzą im biznes, o którym kiedykolwiek mogli by marzyć. Czy znasz takich ludzi? W takim razie, również powinieneś wiedzieć, że to więcej niż tylko szczęście, które daje im lawinę rekomendacji. Ci ludzie prawdopodobnie zbudowali dla siebie silne Power Teamy.
Power Team to grupa ludzi z uzupełniającymi się zawodami. Pracują oni z tymi samymi klientami ale nie zabierają sobie pracy. Dobre przykłady można łatwo znaleźć na rynku nieruchomości i w branży ślubnej. Pośrednik w sprzedaży nieruchomości , pośrednik hipoteczny, inspektor budowlany i prawnik ds. nieruchomości – wszyscy obsługują klientów, którzy chcą zakupić nieruchomość. Osoba planująca śluby, fotograf, kwiaciarnia są kilkoma spośród wielu zawodów, które obsługują przyszłą pannę młodą. Jeśli te profesje tworzą Power Team, gdy jedna osoba w zespole dostanie zlecenie, może skierować klienta do każdego innego członka zespołu.
Więc jest coś więcej niż tylko szczęście. Ludzie biznesu, osiągający sukces, mają możliwość wyboru i pielęgnacji wzajemnie korzystnych relacji z wysoko jakościowymi osobami w strategicznie ważnych kategoriach biznesowych, a zdolność ta jest kompetencją, by zwiększyć sukces w networkingu.
Jak więc pielęgnować takie relacje? To ważne, aby dowiedzieć się jak najwięcej o swoich partnerach, tak aby wysłać im odpowiedni rodzaj zlecenia. Musisz dowiedzieć się co sprawia, że twój partner z Power Teamu jest szczególną osobą, a także jak rozpoznać najlepszych prospektów dla Twojego partnera.
W rezultacie, możesz być skuteczny jako „chwalący kumpel” dla swoich partnerów. Będąc chwalącym kumplem, twoim zadaniem jest pomóc osobom zainteresowanym polubić, zaufać i sprawić, by chciały robić interesy z Twoim Power Teamem… podczas gdy oni będą robić to samo dla Ciebie.
Oto 10 ważnych pytań, które należy zadać swojemu partnerowi z Power Teamu, a także kilka wskazówek,które pomogą w pełni wykorzystać informacje, które zyskujesz:
1. Jak zacząłeś pracę w Twojej branży?
To pytanie świetnie przełamuje pierwsze lody. Czasami wiedząc, co motywowało Twojego networkingowego partnera aby dostać się do konkretnej branży, ułatwia Ci zaprezentowanie silniejszych referencji o nim lub niej.
2. Co lubisz najbardziej w tym co robisz?
Mówienie przyszłemu klientowi, że twój networkingowy partner kocha to co robi i dlaczego to kocha, ze szczegółami i różnymi historyjkami, jest bardzo ważne, by przyszły klient „polubił” Twojego partnera Power Teamu.
3. Co odróżnia Ciebie i Twoją firmę od konkurencji?
Szukasz ” najważniejszych rzeczy”, które można szybko i łatwo powiedzieć przyszłemu klientowi, by zilustrować mu, dlaczego można Ci zaufać, że wykonasz dobrą robotę.
4. Jaką radę dałbyś komuś, kto zaczyna się w Twojej profesji?
Przez proszenie kogoś o radę, okazujesz szacunek. Jest to niezbędne do budowania wiarygodności ze swoim networkingowym partnerem w drodze do rentowności.
5. Jakie są nadchodzące trendy w Twojej firmie lub branży?
Jeśli twój partner z Power Teamu ma szczegółowe informacje i strategie, w jaki sposób skorzystać z nadchodzących trendów, możesz nauczyć się czegoś wartościowego. Odwrotnie, jeśli twój networkingowy partner jest zbyt zajęty codziennymi sprawami, by zająć się tym, jest to okazja, aby przybliżyć mu trendy, które widzisz oraz te które mogą mieć wpływ na ich działalność. Buduj relacje poprzez aktywne zainteresowanie profesją swojego partnera z Power Teamu.
6. Jakie strategie uznajesz za najbardziej skuteczne w promowaniu swojej firmy?
To pytanie prowadzi do burzy mózgów na temat swoich profesji i stymuluje wymianę marketingowych i promocyjnych pomysłów, jak również budowanie biznesu w ogóle.
7. Gdyby było coś w Twojej firmie lub branży, co mógłbyś zmienić, co by to było?
To pytanie, oprócz budowania relacji, pozwala Twojemu partnerowi z Power Teamu swobodnie omówić działalność i oferuje możliwość zaproponowania rozwiązania lub przynajmniej lepszego zrozumienia wyzwań przed jakimi stoją.
8. Na jakie duże wydarzenie się wkrótce wybierasz?
To pytanie niemal zawsze prowadzi do możliwości rekomendacji, jeżeli następuje prawidłowo.
9. Jakie jest twoje największe wyzwanie w tej chwili?
Odpowiedź będzie zapewniać wgląd w działalność twojego networkingowego partnera i jego życie, co pomoże Ci lepiej zrozumieć go lub ją jako osobę, a także być może dać możliwości rekomendacji dla Power Teamu
10. Jakiego typu klientów szukasz? W jaki sposób rozpoznać dobrego przyszłego klienta dla Ciebie? Jakie są szczególne sytuacje doświadczają twoi przyszli klienci?
OK, to są naprawdę trzy pytania. W istocie, im bardziej żywy obraz twojego networkingowego partnera poznasz – kogo i czego szukają, tym większe prawdopodobieństwo, że możesz poznać ich docelowych klientów, dajesz atrakcyjną osobę i możliwość robienia pieniędzy rekomendacjami.
Entrepreneur, 20.10.2011
Link do oryginału: http://www.entrepreneur.com/article/220529