6 wskazówek: jak znaleźć dobrego partnera rekomendacji

 | 

BNI Polska

Budowanie sieci kontaktów biznesowych to jedno z podstawowych celów każdego przedsiębiorcy, który chce osiągnąć sukces w swojej branży. Dotarcie do odpowiednich osób może wydawać się jednak problematyczne. Jakie cechy powinien mieć idealny partner biznesowy? Po czym poznać osobę, która z dużym prawdopodobieństwem zarekomenduje nasz biznes swoim klientom? Wbrew pozorom, odpowiedź na te pytania wcale nie jest trudna. Wystarczy dobrze obserwować i zapamiętać 6 wskazówek, które zebraliśmy w tym artykule.

 

Z tego artykułu dowiesz się:

1. Czym jest networking i dlaczego warto budować sieć kontaktów?
2. Gdzie szukać partnerów biznesowych i partnerów rekomendacji?
3. Jakie 6 cech powinien posiadać dobry partner biznesowy?

 

Dlaczego warto budować sieć kontaktów?

Podstawą w prowadzeniu biznesu jest współpraca z odpowiednimi ludźmi. Takimi, którzy zarażają energią do tworzenia, wnoszą do biznesu określoną wartość, a prowadzone z nimi działania przynoszą pożądane efekty. Dobry partner biznesowy jest na wagę złota. Dlatego warto go aktywnie szukać i umiejętnie budować relacje, które mają szansę zaowocować w przyszłości wartościowymi współpracami i rekomendacjami.

 

Siła networkingu i rekomendacji

W rozszerzaniu bazy wartościowych kontaktów, poszukiwaniu idealnych partnerów biznesowych oraz osób, które zarekomendują nasz biznes innym, ogromną rolę odgrywa networking. To proces budowania i podtrzymywania relacji, wzajemnego wsparcia, wymiany informacji, możliwości i zasobów, który odbywa się w ramach sieci kontaktów. Świetną okazją do networkingu jest uczestnictwo w szkoleniach, kursach czy konferencjach branżowych. A także dołączanie do społeczności biznesowych, skupionych w ramach organizacji takich jak BNI – zrzeszających przedsiębiorców poszukujących wartościowych rekomendacji i współprac.

 

Czym powinien wyróżniać się dobry partner rekomendacji?

Samo znalezienie się w zamkniętym gronie profesjonalistów z określonej branży nie gwarantuje jednak pozyskania wartościowego partnera biznesowego lub nawiązania relacji z osobą, która zarekomenduje nasze usługi nowym klientom. Kluczem jest tu umiejętne identyfikowanie w nim określonych osobowości – ludzi, którym można zaufać, którzy wyznają w biznesie podobne wartości i z którymi będziemy chcieli współpracować. Podstawową cechą, której warto szukać, jest szczerość i otwartość na wzajemne dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Ale to nie wszystko.

 

Poniżej znajdziesz 6 wskazówek, które sygnalizują, że osoba, z którą rozmawiasz nadaje się na partnera biznesowego i rekomendacyjnego:

Podsumowanie

Znalezienie idealnych partnerów rekomendacji może wymagać trochę czasu i energii. Jednak w dłuższej perspektywie bardzo się opłaca. Pamiętaj jednak, że nawiązanie wartościowych relacji biznesowych wymaga przełożenia wymienionych wyżej cech również na siebie. Aby zdobyć zaufanie dobrych partnerów, sam powinieneś być świetnym partnerem biznesowym.