7 wskazówek, jak zbudować mocny Power Team
|
Power Team to zespół przedsiębiorców z podobnych branż, którzy współpracują ze sobą, obsługując jednego klienta. Statystycznie zlecenia z Power Teamu w grupach BNI to 67% wszystkich zleceń. Sprawdź, na czym polega działanie w Power Teamie, i w jaki sposób go zbudować.
Z tego artykułu dowiesz się:
1.Czym jest Power Team.
2.Na jakich zasadach działa Power Team.
3. Jak skutecznie zbudować Power Team.
Power Team, czyli wspólna praca dla jednego klienta
Power Team to koncepcja stworzona przez BNI na bazie zagadnień związanych ze strefami kontaktów. Power Team to grupa przedsiębiorców z podobnych, uzupełniających się branż. Pracują oni z tymi samymi klientami, ale nie konkurują ze sobą. Współpraca pozwala firmom kompleksowo obsłużyć jednego klienta i odbywa się z korzyścią dla wszystkich zaangażowanych w to osób.
Działanie Power Teamu w praktyce – 3 przykłady
Wspólne działania polegają na rekomendowaniu innych członków Power Teamu klientowi, jeżeli wiemy, że będzie potrzebował dodatkowych, uzupełniających usług. Ważne, by każda osoba aktywnie kierowała klienta do innych firm współpracujących w ramach Power Teamu i zawsze miała na uwadze dobro całego zespołu. W Power Teamie mogą być zaangażowani wszyscy przedsiębiorcy działający w obrębie jednej branży.
Power Teamy mogą obsługiwać zarówno klientów B2C, jak i B2B oraz klientów indywidualnych. Przykłady Power Teamów można znaleźć w każdej branży – poniżej omówimy sytuacje z branży reklamowej, budowlanej i nieruchomości.
Firma architektoniczna tworzy Power Team z przedsiębiorstwem budowlanym, specjalistami od wystroju wnętrz oraz kancelarią prawną, która będzie pośredniczyć w nabyciu własności nieruchomości.
Podobnie sytuacja przedstawia się w branży reklamowej, gdzie agencje reklamowe zajmujące się przygotowywaniem kampanii mogą z powodzeniem współpracować z agencjami projektującymi strony internetowe lub agencjami social media czy drukarnią.
Ale to nie wszystko – Power Teamy mogą wspólnie brać udział w przetargach czy targach branżowych. Tak właśnie pracowali przedsiębiorcy z Power Teamu Budowlanego w grupie BNI Beskid z Bielska-Białej. 21 firm z Power Teamu Budowlanego wzięło udział w 50. Międzynarodowych Targach Budownictwa i Wyposażenia Wnętrz Jesień 2016. Dzięki połączeniu sił i wspólnej pracy, członkowie mogli także rozwinąć własne firmy.
7 wskazówek, jak zbudować mocny Power Team
1.Znajdź w grupie firmy uzupełniające Twoją specjalizację. Najlepiej działają Power Teamy, które mają więcej niż 5 osób w zespole.
2. Zastanów się, czy są to firmy, z którymi możesz obsłużyć jednego klienta. Nie muszą być to firmy, które reprezentują tę samą branżę, ale takie, które mają ten sam rynek docelowy i podobnych klientów.
3. Power Team możesz rozbudowywać organizując Dni Branżowe, Dni Gościa oraz zapraszając gości na spotkania grup. Rozbudowując grupę myśl o tym, jak wzmocnić swój Power Team.
4. Gdy zbudujesz Power Team, pamiętaj, że ważne jest określenie, kto czym się zajmuje, jakie zlecenia wykonuje, by ze sobą nie konkurować, a współpracować.
5. Power Team jest mocny, gdy firmy działające na zasadzie Power Teamu nastawione są na rekomendacje i regularnie się spotykają.
6. Podczas cotygodniowych spotkań grupy skupiaj się na prezentacjach członków Twojego Power Teamu, by wiedzieć na bieżąco, co dzieje się w ich firmach (z kim obecnie współpracują, jakie stoją przed nimi wyzwania, jakie mają sukcesy).
7. Ustal miesięczne spotkania Power Teamu, podczas którego dokładniej będziecie omawiać strategię, plany i dotychczasowe działania.
Podsumowanie – Zapamiętaj!
Power Team może być dla Ciebie grupą kluczowych współpracowników biznesowych. Mogą to być osoby, z którymi wspólnie obsługujesz najlepszych klientów i przekazujesz najważniejsze kontakty. Warto więc sprawdzić, którzy przedsiębiorcy z Twojej grupy obsługują klientów podobnych do Twoich i zaprosić ich do współpracy w ramach Power Teamu.