Jak dobrze zaprezentować siebie i swoją firmę w 60 sekund? Idealna autoprezentacja w 5 punktach!

 | 

BNI Polska

60-sekundowa prezentacja to jeden z ważniejszych elementów spotkania Grupy BNI. Podczas niej, każdy z uczestników może zaprezentować swój biznes pozostałym przedsiębiorcom i powiedzieć, jakich kontaktów w danym tygodniu szuka. Sprawdź, jak przygotować skuteczną prezentację, która przyniesie Ci jak najwięcej korzyści.

 

Z tego artykułu dowiesz się:

Autoprezentacja to klucz do sukcesu w biznesie

Badania pokazują, że ponad 93% informacji człowiek zdobywa poprzez odbiór wizualny, a jedynie 7% zawdzięcza pozostałym zmysłom. Ludzie oceniają więc nie tylko wypowiedź, ale również tego, kto mówi, i w jaki sposób komunikuje się z otoczeniem. Zanim bowiem człowiek wypracował mowę, posługiwał się gestami i mimiką, aby nawiązać kontakt z innymi.

Dobrze przygotowana autoprezentacja może okazać się kluczem do sukcesu, szczególnie w BNI, ponieważ jest jednym z najważniejszych elementów spotkania grupy. Podczas spotkania każdy ma możliwość opowiedzenia uczestnikom o swoim biznesie w 60 sekund.

 

Aby mieć dobre 60-sekundowe prezentacje nie trzeba urodzić się wielkim mówcą

Każdy przedsiębiorca działający w BNI i pragnący rozwijać biznes w oparciu o rekomendacje, powinien nabyć umiejętność przemawiania i wystąpień publicznych. Aby dobrze się prezentować, nie trzeba urodzić się wielkim mówcą, ponieważ wszystko można wypracować. Przygotowując swoją wypowiedź pamiętaj, by dokładnie ją zaplanować.

Napisz scenariusz:

  1. Autoprezentacja powinna być esencją tego, czym się na co dzień zajmujesz.
  2. Opisz swoje produkty lub usługi i zastanów się, co jest dla Ciebie najważniejsze.
  3. Buduj krótkie i zwięzłe zdania, które będą zrozumiałe dla każdego odbiorcy.

Dzięki takim zabiegom Twoja wypowiedź wypadnie dużo lepiej.

 

Dobra 60-sekundowa prezentacja powinna składać się z 5 podstawowych punktów

 

BNI_fb_maj_krokpokroku_02

 

Swoją wypowiedź zacznij od podania imienia i nazwiska. Następnie powiedz o swoim biznesie i płynących korzyściach ze współpracy z Tobą. Możesz przekazać te informacje osobno, ale często przedsiębiorcy łączą je ze sobą.

Opisanie biznesu to nic innego, jak opowiedzenie o tym, czym zajmujesz się na co dzień. Podczas przygotowywania tej części prezentacji, pamiętaj, by przechodzić od ogółów do szczegółów. Najwięcej czasu poświęć na opisanie konkretnego zagadnienia, które jest ważne i zależy Ci, by to ono zostało zapamiętane przez słuchaczy.

 

Ciekawostki o 60-sekundowej prezentacji w BNI:

 

Silesia 9

#1 Aby każdy z Członków Grupy BNI mógł swobodnie i skutecznie zaprezentować swój biznes, odmierzamy czas
prezentacji każdego z przedsiębiorców w specjalnej aplikacji.

 

bni-2017-10-04_07-53-18

#2 Po wszystkich prezentacjach, wybierany jest Mówca Dnia, czyli osoba, której prezentacja była tego dnia najlepsza.

 

 

Przykład dobrej prezentacji:

Nazywam się Jan Kowalski i jestem właścicielem firmy XXXX. Moja firma zajmuje się rekrutacją pracowników.

Jeżeli znają Państwo firmę, która potrzebuje skutecznych handlowców – takich którzy sprzedają – zapraszam do mnie. W tym tygodniu szukam szczególnie kontaktu do firm które zatrudniają nowych handlowców np. ………………. Oraz do firm w których można zwiększyć efektywność działów sprzedaży np. …………….

Jan Kowalski, firma XXXX.

 

Zapamiętaj!

Podsumowanie

Biorąc regularnie udział w spotkaniach grup BNI, co tydzień występujesz przed kilkudziesięcioma przedsiębiorcami. Zadbaj więc o to, by twoje autoprezentacje różniły się od siebie i za każdym razem dodawaj do nich inny wartościowy element. Jeżeli twoja prezentacja będzie zawsze taka sama, ludzie przestaną cię słuchać. Jeżeli przygotujesz swoją prezentację według tych wskazówek, zyskasz więcej pewności siebie, a  co najważniejsze – poprawisz swoje wyniki networkingowe. Powodzenia!